Subject: Re: Nõusoleku andmine nn kontaktlehel
From: "Madis Eensoo" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Fri, 6 Sep 2024 08:00:00 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Hästi - saame konkreetse juhtumiga hakkama ja pole probleemi.

Kas te pole muidu mõelnud väikeettevõtjatele juhendi koostamist, mis on 
konkreetsemalt seotud veebilehtede ja e-poodide tüüpiliste 
kasutusjuhtumitega? Või ei kuulu see otseselt teie vastutusalasse?

Olles töötanud paljude veebiarendusprojektidega, tunnen hästi, et 
andmekaitse teemad on ettevõtjatele sageli uued ja segased.  Selle 
tulemusena tellitakse näiteks aktiivse müügiga "ekspertidelt" küpsiste 
hüpikaknaid, kartes trahve, kuid sisusse suurt ei süveneta ning sellega asi 
piirdubki.

Lugupidamisega

Madis Eensoo
+372 5191 3217
www.veebidisain.com <http://www.veebidisain.com>
Rumos OÜ

Kontakt AKI info (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval N, 
5. september 2024 kell 19:55:

Tere!

Andmekaitse Inspektsioon ei anna õigusnõu, vaid teostab järelelevalvet 
isikuandmete kaitse üldmääruse ja avaliku teabe seaduse täitmise üle. Juhul, 
kui teil on vaja juriidilist nõu andmekaitse küsimustes, soovitame pöörduda 
õigusnõustaja poole.

Heade soovidega

Andmekaitse inspektsioon

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 6274135

Andmekaitse Inspektsioon

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti

 <https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/> 
LinkedIn I  <https://www.youtube.com/@andmekaitse> Youtube

 <https://www.aki.ee/>

From: Madis Eensoo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, September 4, 2024 4:37 PM
To: AKI info
Subject: Nõusoleku andmine nn kontaktlehel

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Uurin, kas väikeettevõtja veebilehel on järgnev lahendus piisav/korrektne.

Taustaks: lehel "Kontakt" on kontaktvorm väljadega 1) nimi, 2) e-post, 3) 
telefoninumber, 4) kirja sisu.

Kas korrektne oleks vormi lisada linnuke tekstiga "Annan nõusoleku oma 
isikuandmete kasutamiseks päringu töötlemise eesmärgil"? Või on see 
iseenesest mõistetav ja piisaks selle kirjeldamisest privaatsuspoliitika 
lehel?

Samuti: kas "andmekaitse" või "privaatsuspoliitika" leht on põhimõtteliselt 
kohustuslik igal ettevõttel? Isegi siis, kui veebileht andmeid ei kogu?

Parimat

Madis Eensoo

+372 5191 3217

www.veebidisain.com <http://www.veebidisain.com>

Rumos OÜ